Hem > Om oss
Socbic AB arbetar utifrån vårt namn
Vi sätter Socialtjänstens Behov i Centrum. Vi bemannar socialtjänsten med kvalitativa konsulter som möter kommunens behov.
Vi som arbetar inom företaget har många års erfarenhet av kommunal socialtjänst, som handläggare, arbetsledare och chef. Vi har arbetat både som anställda och som konsulter under flera år.
Vår grundtanke är att vår erfarenhet är till hjälp vid rekrytering av kandidater till kunden då vi vet, och kan förstå vad som krävs för de olika uppdragen.
Vi rustar och ger stöd och handledning till kandidaten under hela uppdraget. Vid behov anlitas även extern handledare. Uppföljning och kvalité är viktigt för oss.
Vi kommer att hålla nära kontakt med kund och konsult som är på bemanningsuppdrag och efter avslutat uppdrag gör vi en utvärdering.
Socbic har sitt säte i Västra Götaland med kontor i Vänersborg, vi bemannar med socionomkonsulter över hela Sverige. Vi har en omfattande bank av kandidater och vi har i ramavtal med kommuner fördelat över hela Sverige.